niedziela, 27 kwietnia 2014

La Saponaria - miniprodukty



Wspominałam Wam, że dostałam do przetestowania od sklepu HomeoFit-Lab kilka mini produktów nowej włoskiej firmy La Samponaria (tu), dziś chciałabym napisać kilka słów o każdym z nich.




„Marka La Saponaria to włoska firma, która wytwarza w sposób handmade kosmetyki organiczne na bazie cennego olejku arganowego, oliwy z oliwek i innych dobroczynnych dla skóry ciała składników.
Ich formuła zawiera składniki pochodzące ze Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade) i km0 (uzyskiwanych z lokalnych upraw, by w ten sposób wspierać miejscowych rolników i unikać niepotrzebnego transportu komponentów z odległości setek kilometrów, co pozwala przy wytworzeniu kosmetyku zredukować do zera emisję CO2 do atmosfery).

Firma nie używa plastikowych pojemników. Kosmetyki są zawsze pakowane w szklanych lub aluminiowych tworzywach, które są doskonałym materiałem do recyklingu.
W ich składnikach nie znajdziecie następujących komponentów syntetycznych: PEG, EDTA, SLS, SLES, parabenów, silikonów i pochodnych ropy naftowej czy składników odzwierzęcych.”


Zestaw minipojemności La Saponaria zawiera:

Szampon do włosów Extravergine – „Prosty i autentyczny szampon, który myje i pielęgnuje włosy w sposób delikatny bez niszczenia ich i środowiska. Na bazie czystych olejków z pierwszego tłoczenia i wyciągów roślinnych, bezzapachowy, nie zawiera składników podrażniających, dlatego jest doskonały dla całej rodziny. Można go spersonifikować dodając ulubiony olejek eteryczny (około 1%).




Skład: Aqua, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Coco-Glucoside, Sodium Coco-Sulfate, Glycerin*, Glyceryl Oleate, Olea Europaea Fruit Oil*, Sodium Lauroyl Glutamate, Moringa Pterygosperma Seed Extract, Linum Usitatissimum Seed Extract*, Panthenol, Sodium Dehydroacetate, Benzyl Alcohol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Sodium Phytate, Sodium Chloride, Citric Acid (*składniki z ekologicznych upraw).

Miniatura szamponu starczyła mi na dwa użycia, nie jest to wiele żeby móc coś o nim powiedzieć. Dobrze się pieni, zapach jest przyjemny, włosy po nim okropnie splątane, choć do tego się przyzwyczaiłam, bo mam tak po większości szamponów i bez odżywki ani rusz.

Płyn do higieny intymnej – nie mogę znaleźć go na stronie sklepu. Płyn ma zapach ziołowy, jest delikatny, nie podrażnia. 





Mydełka roślinne handmade – mydełek jest kilka rodzajów. Ja dostałam 3 i szczerze mówiąc ciężko mi powiedzieć które to (mydełka można obejrzeć tu). Mydełka ładnie pachną – najbardziej podobał mi się zapach tego ciemnego (chyba lawendowe). Wszystkie trzy były podobne – dobrze się pieniły i były delikatne dla skóry.




Saszetki - Nawilżający Arganowy krem do twarzy – „Lekki i łatwo wchłaniający się krem zalecany dla cery tłustej i mieszanej, która nie toleruje zbyt odżywczych kremów. Na bazie żelu aloesowego i olejku arganowego BIO, dogłębnie nawilża skórę pozostawiając ją świeżą i miękką w dotyku.
Doskonały jako krem na dzień do zaaplikowania przed nałożeniem makijażu. Odpowiedni dla osób ze skórą wrażliwą, podatną na podrażnienia.

Wyprodukowany z zastosowaniem składników o znikomym wpływie na środowisko, nietestowany na zwierzętach, nie zawiera konserwantów, parabenów i EDTA. Bez syntetycznych aromatów, wyłącznie z olejkami eterycznymi o słodkich cytrusowych nutach kwiatów pomarańczy.

Naturalne składniki aktywne: olejek arganowy, oliwa z oliwek, aloes




Skład: Aqua, Citrus Aurantium Amara Flower Distillate*, Ethylhexyl Palmitate, Sodium Pca, Glyceryl Stearate Citrate, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Caprylate, Glycerin, Hydrolized Wheat Protein, Argania Spinosa Kernel Oil*, Aloe Vera Extract*, Olea Europea Fruit Oil*, Citrus Aurantium amara Leaf/Twig Oil*, Allantoin, Sclerotium Gum, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Tocopherol, Citrus Sinensis Oil*, Ascorbyl Palmitate, Lecithin, Citric Acid, Lactic Acid, Sodium Dehydroacetate, Benzyl Alcohol, Dehydroacetic Acid, Maltodextrin, Limonene, Linalool, Geraniol, Citral.”

Kremu było zbyt mało żebym mogła powiedzieć cokolwiek o jego działaniu. Krem ma bardzo lekką konsystencję, szybko się wchłania, jednak jak weźmie się go za dużo to „maże” się po twarzy i dwa razy mi się zdarzyło, że jak nałożyłam podkład zaraz po kremie to krem mi się rolował.

Arganowy fluid do ciała – „Z oliwą extravergine z oliwek, olejkiem arganowym, masłem Karitè i wyciągiem z nagietka o niezwykle silnych właściwościach odżywczych. Sprawia, że skóra ciała staje się nawilżona, pełna blasku i jedwabna w dotyku. Wzbogacony o czyste olejki eteryczne rumianku, lebiodki, gorzkiej pomarańczy i krwawnika, które wykazują się działaniem relaksującym i zmiękczającym skórę.

Nie zawiera parabenów. Bezpieczny tak dla skóry jak i środowiska.





Skład: Aqua, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Caprylic/Capric Triglyceride, Ethylhexylpalmitate, Cetearyl Alcohol, Olivoyl Hydrolyzed Wheat Protein, Sodium PCA, Glycerin, Glyceryl Oleate, Glyceryl Stearate, Butyrospermun Parkii Butter*, Hydrolyzed Wheat Protein, Argania Spinosa Kernel Oil*, Olea Europea Fruit Oil*, Allantoin, Squalane, Citrus Bergamia Peel Oil, Tocopherol, Aloe Vera Extract*, Lavandula Hybrida Flower Oil*, Thymus Vulgaris Oil, Ascorbyl Palmitate, Pelargonium Capitatum Leaf Oil*, Lecithin, Citric Acid, Lactic Acid, Sodium Dehydroacetate, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Maltodextrin, Potassium Hydroxide, Limonene, Linalool, Citronellol, Geraniol (*da agricoltura biologica).”


Fluidu starczyło mi jedynie na nogi. Celowo wybrałam tę partię ciała, gdyż skórę nóg zawsze mam najbardziej suchą. Fluid dobrze się rozsmarował, szybko wchłonął i efekt całkiem długo się utrzymał, rano miałam jeszcze całkiem gładkie nogi :)


Wszystkie produkty dostępne w sklepie HomeoFit-Lab znajdziecie tu. Niestety niewiele mogę powiedzieć o działaniu kosmetyków bazując tylko na małych próbkach. Zdecydowanie wolałabym mieć jeden, ale pełnowymiarowy produkt. Niemniej myślę, że warto wypróbować tą nową linię włoskich kosmetyków. 



8 komentarzy:

  1. Kuszą mnie mydełka :) Na inne produkty nawet nie patrzę. Narzuciłam sobie szlaban.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak, mydełka są fajne, sama mam ochotę na ich normalną wersję :)

      Usuń
  2. Mnie też kuszą kosmetyki tej marki, niektóre już skusiły :)

    Ja też wolałabym dostać do testów jeden pełnowymiarowy produkt niż całą torbę próbek, bo cóż można napisać na podstawie próbki? Niestety, skąpstwo niektórych właścicieli sklepów jest ogromne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, na podstawie próbki nie można nic napisać, szkoda...

      Myślę, że i ja się na coś skuszę :) I czekam na Twoje recenzje :)

      Usuń
  3. ciekawe produkty, mają bardzo ładne składy :D

    buźka
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujące. Szczególnie szampon by mnie skusił :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście po zużyciu tak małych miniatur ciężko cokolwiek powiedzieć na temat kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie moje testowanie także jest zadowalające :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :) Wszystkie są dla mnie niezmiernie ważne.

Jednak komentarze obraźliwe, nieetyczne i naruszające zasady dobrego wychowania będą usuwane.